Z tej krótkiej publikacji (z dnia 5 października) możemy dowiedzieć się, jak istotne jest zaangażowanie rodziców w proces nauczania języka obcego. Najważniejsze spostrzeżenia są następujące:
- o postępy w nauce trzeba pytać nauczyciela a nie dziecko. Dziecko nie jest w stanie ich ocenić
- warto poznać metody nauczania stosowane przez nauczyciela
- rodzicu zaangażuj się, ale nie pytaj „czego się dziś nauczyłeś?” Dziecko na ogół udzieli krótkiej odpowiedzi i na tym skończy się rozmowa. Lepiej powtórzyć z nim piosenkę, historyjkę, słówka. Dlatego właśnie wartościową pomocą jest płyta dołączona do „Footprints”
- należy być cierpliwym. Zrozumieć, że dziecko jest w stanie przyswoić tylko określony materiał oraz to, że nie należy stawiać mu nierealnych wymagań
- dobrze jest chwalić i doceniać nawet niewielkie osiągnięcia
Gdyby ktoś z Państwa chciał przeczytać całość oto link do artykułu
http://zwierciadlo.pl/2011/psychologia/rodzice/angielski-dla-dzieci-%E2%80%93-najlepiej-z-rodzicami