Oto krótka charakterystyka młodszego dziecka, które uczy się języka angielskiego:
- ma dużo energii, lubi się ruszać. Nie może więc cały czas siedzieć w ławce i wypełniać ćwiczenia.
- łatwo się nudzi. W związku z tym lekcje muszą być różnorodne i opierają się na zabawie.
- łatwo się dekoncentruje, ale jest też entuzjastycznie nastawione do nauki.
- potrafi skoncentrować się na zaskakująco długi czas, jeśli temat czy też zadanie jest dla niego interesujące.
- nadal uczy się swojego języka ojczystego. Dlatego też nie możemy wymagać, żeby np. umiało odmienić I am, You are itd. wtedy, gdy nie umie tego zrobić po polsku.
- często uczy się nie wprost. Może nie zrozumieć a już na pewno nie zapamięta gdy usłyszy abstrakcyjne wytłumaczenie. Ważna jest możliwość interakcji, dotknięcia, zobaczenia danej rzeczy.
- ważne są potrzeby emocjonalne. Ma silną potrzebę akceptacji, stara się zyskać aprobatę nauczyciela lub też dąży do zwrócenia na siebie uwagi.
- w dużej mierze jest skoncentrowane na sobie. Lubi opowiadać o sobie i swoich przeżyciach.
- szybko zapomina to, czego się nauczyło. Dlatego ważne jest powtarzanie materiału.
- trzeba też pamiętać o tym, że każde dziecko jest inne, rozwija się i uczy w innym tempie