Czy piosenki śpiewa się na lekcji tylko dla przyjemności? A jeśli nie, to dlaczego?
- pozwalają na wprowadzenie i zapamiętanie słownictwa (powtarzanie słów w piosence czy wierszyku jest naturalne).
- prezentują znane już słownictwo w naturalnym kontekście.
- uczą właściwej wymowy.
- wytwarzają pozytywne nastawienie do języka i lekcji (gdyż są przyjemne).
- budują poczucie własnej wartości, motywują (w domu łatwiej przypomnieć sobie i zaśpiewać piosenkę, niż opowiedzieć, jakie słowa się poznało, czy też odpowiedzieć na wyrywkowo zadane pytanie).
- piosenkom czasem towarzyszą gesty, które pomagają w zapamiętaniu i wzmacniają znaczenie słów, zwrotów.
- mogą pomagać w poznawaniu kultury krajów anglojęzycznych.
- mogą być bazą do innych ćwiczeń językowych.
Zauważyłam, że dzieci często po zakończeniu zajęć śpiewają piosenkę (większość z nich ma melodię i słowa łatwo wpadającą w ucho… i ciężko się jej pozbyć, wiem to z własnego doświadczenia).
Zachęcam do puszczania dzieciom angielskich piosenek w domu (przypominam o tym, że piosenki, których uczymy się w czasie lekcji znajdują się na płycie dołączonej do książki).
Rozwiązanie konkursu.
Pytania były bardzo proste, poniżej odpowiedzi:
Is Meg a witch? Yes.
What animal is Mog? Mog is a cat.
What colour is Meg’s hat? It’s black.
Dziękuję za udział. Nagrody otrzymuje Kasia. Gratuluję 🙂