Poniżej znajduje się przykład książki opartej na założeniach CLIL, z której korzystam na dodatkowych zajęciach z języka angielskiego w klasie 3. Książka nosi tytuł „Cross Curricular Resources for Young Learners” i została wydana przez wydawnictwo Oxford. Zawiera ona plany zajęć, sugestie i pomysły oraz materiały do kserowania.
Poruszana tematyka:
- Growing (Living or non-living, Plants, Animals, Humans)
- All about me (Keeping healthy, Me and my senses, Human body)
- The word around me (Moving around, Planet Earth, Where in the World)
- Time travelling (Dinosaurs, Romans, Ancient Egypt)
Przykładowo możemy omówić rozwój żaby, rozwój roślin, ludzkie ciało, zmysły. W formie zabawy dzieci mogą tworzyć mapy swojej okolicy, czy też uczyć się o dinozaurach.
Sporo korzystam z tej książki i muszę przyznać, że tematy oraz proponowana forma jest dla dzieci interesująca. Jak najbardziej polecam tę publikację na zajęcia oparte o założenia CLIL dla młodszych uczniów.
3 uwagi do wpisu “„Cross Curricular Resources for Young Learners” – książka oparta na założeniach CLIL”