Co zrobić przed Wielkanocą z uczniami, oprócz tego co oferuje nam podręcznik? Jak zwykle pomoc znajdziemy w internecie.
Oto propozycje dal bardziej zaawansowanych uczniów. Można przygotować ćwiczenia opierające się na słuchaniu podcastów na temat Wielkanocy. Na poniższej stronie różne osoby opowiadają o Świętach i związanych z nimi zwyczajach
http://www.audio-lingua.eu/spip.php?page=recherche&lang=en&recherche=easter&id_rubrique=2&id_mot=28
Warto też przygotować teksty wprowadzające (utrwalające) słownictwo i opisujące tradycje w różnych krajach. Jest ich wiele poniżej zamieszczam przykłady:
http://resources.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/easter.html (o Wielkanocy i innych świętach w Anglii)
http://www.wilstar.com/holidays/easter.htm (trochę historii)
http://a4esl.org/q/h/9704/bd-easter.html (krótki i łatwy tekst oraz quiz do niego)
Z poniższej strony można wydrukować worksheets http://bogglesworldesl.com/easter_worksheets.htm (krzyżówka, word search, kolorowanki itp.).
Z najmłodszymi oczywiście uczymy się słówek takich jak Easter egg, bunny, chick etc. Z nimi stawiam na prace plastyczne.
Poza tym oczywiście warto poszukać filmików czy też nauczyć uczniów piosenki, np. znanej w USA piosenki o króliku – „Here comes Peter Cottontail” (lyrics by Water „Jack” Rollins and Music is by Steve Nelson.It was first performed by Gene Autry back in the 1950’s. He also performed „Rudolph the Red-Nosed Reindeer”, „Frosty the Snowman” and „Here Comes Santa Claus.”). Piosenki można wysłuchać poniżej a tutaj znajdują się tekst http://www.brownielocks.com/bunnytrail.html. Można tu znaleźć również inne pioseki związane tematycznie z Easter.
Już teraz życzę wszystkim czytelnikom spokojnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych.
Jedna uwaga do wpisu “Easter – pomysły na ćwiczenia”