Książka ta wchodzi w skład serii Primary Resource Books for Teachers wydawnictwa Oxford. Kupiłam ją jako pomoc do zaliczenia z jednego z przedmiotów na studiach podyplomowych 🙂 Szczerze mówiąc mam wobec niej mieszane uczucia. Nie powaliła mnie a z drugiej strony jakąś tam inspiracja była. Wydaje mi się, że może być szczególnie przydatna, gdy prowadzi się kółko językowe z wykorzystaniem komputerów.
Zadania są podzielone pod kątem zaawansowania (od beginner w górę, myślę że od starszych klas szkoły podstawowej) oraz tematycznie. Tematy są następujące:
- First steps (zapoznanie z komputerem)
- Communication activities (kim jestem, domy na świecie, prowadzenie wywiadu itp.),
- Web search activities (wakacje, podróże, pogoda, czas itp.)
- Web creation activities (clip art, word search itp.)
Ćwiczenia są rozpisane praktycznie w formie planów zajęć, mamy dołączone do nich dodatkowe karty pracy. Dla mnie najciekawsze były zadania z działu Web search activities. Pewnie dlatego, że dało się je połączyć z rzeczami omawianymi na co dzień w klasie. Jeśli ktoś lubi/chce korzystać z komputerów w klasie szkolnej w ramach nauki angielskiego może kupić tę pozycję. Nie jest ona jakaś super, ale z tego, co się zorientowałam na rynku nie ma dużo książek pomagających w tego rodzaju pracy z uczniami.
W skład serii wchodzą też inne tytuły:
- Creating stories
- Games
- Young Learners
- Very Young learners
- Grammar
- Storytelling
- Creating Chants and songs
- Writing
- Assessing
- Art and crafts
- Projects
- Drama
Wszystkie te tytuły dotyczą pracy z dziećmi, więc mogą być interesującym sposobem poszerzenia wiedzy i lepszego/bardziej atrakcyjnego planowania zajęć.
Mam kilka książek z tej serii. Najlepiej pracuje mi się z Creating Stories i Storytelling, natomiast najrzadziej korzystam z Creating Chants and Songs. Godne polecenia są też Young Learners , Very young Learners i Projects.
To bogatą masz biblioteczkę 🙂 Dla mnie właśnie Storytelling wydaje się najbardziej interesującą pozycją 🙂 Może kiedyś się skuszę…