W książce, z której korzystam z pierwszą klasą znajduje się ta bajka. Ponieważ ćwiczeń do niej nie ma, przeszukałam internet za ciekawymi activities. Oto moje propozycje:
Słownictwo i obrazki, ja wybrałam te które były w mojej wersji bajki. Po wprowadzeniu słownictwa dzieci wskazywały na obrazki nazywane przeze mnie a później wklejały do zeszytu w określonej kolejności.
http://www.earlylearninghq.org.uk/wp-content/uploads/2013/02/Elves-word-mat.pdf
Każdy dostaje kolorowego Elfa i ma powiedzieć My Elf is blue, red etc. Oprócz tego z wydrukowanych napisów wybrać napis oznaczający jego kolor. Później napiszą zdanie w zeszycie My Elf is i dokleją napis. Elfy wydrukowałam stąd:
Z tego wzoru zrobiłam buty, dzieci je sznurowały, bawiły się w parze – kto zasznuruje pierwszy. Musiałam zrobić własne, gdyż nie miałam jak zrobić dziurek w tych z templatu.
http://www.ziggityzoom.com/print/activity/tie-my-shoe-activity
Zabawa: Shoemaker, Shoemaker, where’s your shoe?
Jedna osoba (Shoemaker) siedzi w środku koła z zamkniętymi oczami, za nią jest but. Wyznaczone przez nauczyciela dziecko, cicho idzie i zabiera but, chowa go za sobą. Podobnie ręce za sobą trzymają wszyscy uczestnicy zabawy. Uczniowie mówią : Shoemaker, Shoemaker, where’s your shoe?, dziecko ma odgadnąć, kto zabrał but.
Jeśli macie ochotę zrealizować podobne zajęcia wiele wersji bajki znajdziecie na YouTube. Na przykład taką (średnią wizualnie, ale krótką z napisami dla dzieci uczących się jezyka).