Nie wiem jak Wy, ale ja nie zaczęłam jeszcze pracy z podręcznikami. Ostatnio wykorzystałam na zajęciach znaną i lubianą piosenkę „The Wheels On The Bus”. Oczywiście sama piosenka jest z Super Simple Songs, na stronie znajdziecie też flashcards do niej http://supersimplelearning.com/songs/original-series/two/the-wheels-on-the-bus-learn-it/.
Po zapoznaniu dzieci z piosenką i słownictwem, bawiłam się z dziećmi – ustawialiśmy krzesła w ciągu, pierwsza osoba to był kierowca – dostawał taką zabawkową kierownicę (dzieci zachwycone, co po raz kolejny udowadnia, że warto zostawiać różne rzeczy nawet po maluchach). Kierownica ma klakson, odgłos silnika i melodie. Wyznaczyłam też dodatkowe funkcje – osoby rozdającej bilety – uczniowie musieli zapytać „Can I have a ticket?”, żeby dostać bilet oraz sprawdzającej bilety – zadającej każdemu pytanie „Have you got a ticket?”. Dzieci pokazywały gesty i śpiewały piosenkę.
Oprócz tego fajna jest ta karta pracy – autobus do wycięcia http://www.homemade-preschool.com/support-files/msw-wheels-on-the-bus.pdf.
Można też iść dalej i śpiewać alfabet na melodię piosenki http://s7.leapfrog.com/is/content/LeapFrog/Site%20English%20Assets/Learning-Path/CQ42/Pdfs/printable_pdfs/learning-path-20060.pdf.
Dzieciaki w przedszkolu, w którym uczyłam też uwielbiały takie gadżety zabrane przeze mnie z domu 😉
One niesamowicie uatrakcyjniają zajęcia. Warto polować sklepach, co każdy anglista robi. Własne dzieci i ich zabawki to też ułatwienie. Nawet jak już z czegoś wyrosną warto zostawić do pracy.