Praca w parach w czasie lekcji angielskiego cz.1

Wydawać by się mogło, że praca w parach w przypadku młodszych dzieci nie ma dużego sensu. Na początku  miałam pewne wątpliwości, jednak gry i ćwiczenia zamieszczone w podręcznikach są atrakcyjne i przekonały mnie do niej. Poniżej znajdują się moje spostrzeżenia na temat przydatności tej formy pracy w czasie lekcji:

Jest dla dzieci interesującym doświadczeniem.

Pozwala na naukę bezpośrednio od kolegi, uczy pomagania drugiej osobie.

Ma duży sens w przypadku osób nieśmiałych, które nie lubią wypowiadać się na forum.

Dzięki niej więcej czasu dzieci  mówią w języku angielskim, w naturalnym kontekście.

Zwiększa autonomię ucznia – gdy dzieci grają w parach w grę często na koniec pozwalam im samodzielnie wymyślić reguły (oczywiście tak by ćwiczyć język angielski. Dzieci mają bardzo fajne pomysły i są zadowolone, że mogą je zrealizować. Często ich modyfikacje są inspirujące również dla mnie).

Jutro napiszę o zauważonych przeze mnie wadach tej formy pracy.

Dodaj komentarz