Słyszeliście o Dniu Pluszowego Misia? Możliwe, że coś Wam się o uszy obiło, jest on obchodzony 25.11. Miś został uhonorowany, jako że to jedna z ulubionych zabawek dzieci na całym świecie. W wielu przedszkolach, świetlicach tego dnia odbywają się tematyczne zajęcia. Kiedyś jedna z moich koleżanek w swojej klasie prowadziła specjalne lekcje i poprosiła również mnie, żebym przygotowała coś związanego z misiami na angielski. Przypomniało mi się i stwierdziłam, że może to być fajny pomysł na lekcje bez podręcznika.
Poproszę dzieci o przyniesienie tego dnia niewielkich misiów. Przyniosę też własnego. Będziemy o nich rozmawiać, opisywać je. Do tego jest taka karta pracy.
http://www.teacherspayteachers.com/Product/Teddy-Bear-Exploration-335119
Zamierzam też pokazać im obrazki przedstawiające znane misie i zapytać o ich imiona (Miś Yogi, Kubuś Puchatek, Miś Uszatek, Gummy Bear).
Obejrzymy i posłuchamy o 8 gatunkach niedźwiedzi.
Przygotuję karty z obrazkami przedstawiające te 8 gatunków, powtórzymy jak się nazywają i co się o nich dowiedzieliśmy (będę robić stop po każdym).
Rozwiążemy zagadkę, które misie są identyczne.
http://www.crayola.com/free-coloring-pages/print/teddy-bear-match-up-coloring-page/
oraz zrobimy misia
http://education.scholastic.co.uk/resources/50214
Update: tak wygląda gotowy miś zrobiony przez jednego z uczniów. Dzieci tym ćwiczeniem były zachwycone, zarówno wyglądem misia, jak i ruchomymi łapkami.
Przypomnimy sobie też wierszyk, który moje dzieci już znają.
Teddy bear, teddy bear turn around
Teddy bear, teddy bear touch the ground
Teddy bear, teddy bear tie your shoe
Teddy bear, teddy bear goodbye to you!
A miś Paddington? On chyba też ma swoje miejsce wśród zasłużonych misiów 🙂
O Paddingtonie specjalnie nie napisałam 😉 jak dla mnie zasługuje na więcej niż wspomnienie, więc niedługo będzie o nim.
A czym połączycie ze sobą ruchome elementy? Pomysł na lekcję bardzo mi się podoba i chcę go wykorzystać bez konieczności wcześniejszych zakupów w papierniczym 🙂
Właśnie nie bardzo mam pomysł. Oni wykorzystali paper fasteners, nawet nie wiem jak to się nazywa po polsku. Dobrze że mi przypomniałaś, ja mam papiernik pod domem, więc może uda się to dostać. Jak byłam mała to takie zabawki się zszywało nitką, ale przy większej ilości uczniów to odpada. Poza tym ja jestem słaba w szyciu. Mogą więc połączyć w domu, albo zwyczajnie skleić.
albo może zszywaczami?
Fajny pomysł na taką lekcję, może go uwzględnię w przyszłorocznym rozkładzie materiału dla pierwszaków?
ja zamierzam poprzyczepiać misie w odpowiednich miejscach szpilkami na tablicę korkową w klasie
Myślę, że każdy może mieć własny pomysł na połączenie misia. Poszłam do papierniczego i nie bardzo wiedzieli o co chodzi (próbowałam opisać te paper fasteners). Blisko mam sklep kreatywny i tam je dostałam, jutro zobaczę, czy było warto i jak wyjdzie praca.