Ta książka to przewodnik dla nauczycieli szkoły podstawowej, uczących przede wszystkim młodsze dzieci. Jest ona napisana w języku angielskim i wydaje mi się, że jest bardzo dobrą pozycją.
Na wstępie omówiony został rozwój dziecka w wieku szkolnym oraz sposób jego myślenia i uczenia się języków obcych. Opisane jest jak należy uczyć poszczególnych umiejętności (czytania, słuchania, pisania, mówienia). Ponad to w książce tej zawarte są rady – w jaki sposób wybierać, czy też przygotowywać materiały dla uczniów. Dokładniej omówiono, w jaki sposób na lekcjach wykorzystywać piosenki, wierszyki, gry, opowiadania oraz komputery. Oprócz tego możemy przeczytać rozdział o zarządzaniu klasą, planowaniu lekcji, ocenianiu i angażowaniu rodziców.
Książka ta to nie tylko teoria, ale również wiele przykładów, diagramów, rysunków. Pokazują one praktyczne ćwiczenia, które mogą być dla nas inspiracją przy planowaniu własnych zajęć.
Polecam tę pozycję zarówno nauczycielom, którzy w wakacje chcą „odświeżyć” sobie pewne tematy jak również osobom mniej doświadczonym, które czują się niepewnie i dopiero zaczynają pracę z dziećmi w wieku szkolnym.